Przed zakupem proszę dodać produkty do koszyka

Fotografia
Wideo

Recenzja obiektywu Tamron 28-75 mm F/2.8 do aparatów Sony

norweski ambasador Kenneth Sporsheim

Zdjęcie: Kenneth Sporsheim

Kenneth jest artystą wizualnym, fotografem i filmowcem mieszkającym w Norwegii, który pasjonuje się też muzyką, koncertami i uwielbia fotografować trasy koncertowe. Fotografował wiele najsłynniejszych zespołów rockowych, w tym Kiss, AC/DC, Green Day i Black Sabbath. Kenneth robi zdjęcia również dla największej norweskiej radiostacji rockowej — Radio Rock. 

 

W 2019 roku przeszedłem z lustrzanki na bezlusterkowca. Wtedy poczułem się bezpiecznie, by coś zmienić i zrobić krok w przyszłość. Wybór „broni” padł na Sony i model A7III. Jako osoba strzelająca hybrydowo zarówno na zdjęciach, jak i na wideo, bezlusterkowiec jest moim zdaniem bardzo mało wymagający.

A ponieważ jestem ambasadorem Focus Nordic, mam dostęp do wszystkich fantastycznych obiektywów w ich ofercie. Pierwszym z nich był niesamowity obiektyw 28-75 mm F/2.8. Ten obiektyw towarzyszył mi w 99% wszystkich prac, które wykonywałem od czasu zmiany aparatu. Teraz zmieniłem go na nową wersję 28-75 mm F/2.8 G2, która jest jeszcze lepsza i ostrzejsza. AF działa jak zaczarowany przy moim sposobie fotografowania.

Większość ludzi zna mnie z fotografii koncertowej, ale ja robię o wiele więcej. Robię też wiele zdjęć z imprez, ślubów i prac studyjnych. Powyższe zdjęcie ślubne zostało zrobione obiektywem 28-75 mm.

Obiektyw 28-75 mm jest bardzo uniwersalny, jeśli chodzi o wykonywanie portretów w studio. Oba powyższe zdjęcia zostały zrobione tym obiektywem. Jeśli wkraczasz w świat bezlusterkowców Sony, 28-75 jest pierwszym obiektywem, który polecam kupić.

Czasami jednak potrzeba czegoś więcej niż tylko 28-75 mm (normalny zoom), dlatego też mój 28-75 mm łączę z 70-180 mm (telezoom) i 17-28 mm (szerokokątny zoom). Jest to „zabójcze trio” obiektywów, które daje najwięcej możliwości, zarówno jeśli chodzi o zdjęcia, jak i filmy. Powyższe zdjęcie zespołu Nightwish zostało zrobione obiektywem 70-180 mm. Jeśli chcesz zobaczyć całą serię, możesz ją znaleźć tutaj.

Aparat 17-28 mm często pomaga mi w fotografii dziennikarskiej. Tutaj zdjęcie ze Studia Radio Rock. Zarówno to zdjęcie, jak i zdjęcie z koncertu poniżej zostały zrobione przy użyciu 17-28 mm F/2.8.

Nowością w aktualizacjach G2 Tamrona do Sony E, są nie tylko niestandardowe przyciski, ale także przycisk USB-C, który pozwala na dostosowanie obiektywu do swoich potrzeb. To w połączeniu z jeszcze szybszym AF i lepszą ostrością sprawia, że Tamron jest jednym z tych, na których powinni uważać fotografowie Sony. Kolejną zaletą trio 17-28, 28-75 i 70-180 jest to, że rozmiar filtrów jest taki sam. Potrzeba więc tylko jednego zestawu filtrów do wszystkich 3 obiektywów.

Jak wiadomo, w ciągu ostatnich dwóch lat świat zmagał się z pandemią, więc nie fotografowałem normalnie. Ale przyszłość zapowiada się dobrze.

Powodem, dla którego o tym wspominam, jest fakt, że obecnie w moim zestawie znajduje się również nowy Tamron 150-500 mm. Używam ekstremalnego tele na większych festiwalach, gdy musimy fotografować z poziomu stołu dźwiękowego (dość częste w przypadku większych artystów). Ale mam nadzieję, że będę miał na ten temat artykuł, gdy festiwale zaczną się latem (mam nadzieję).

Nowy, niesamowity 35-150 mm F/2-2.8 również będzie częścią mojego zestawu w przyszłości. W niedalekiej przyszłości pojawi się również obszerniejszy artykuł na ten temat. Tak więc nie przestawajcie fotografować.

Oryginalny artykuł można znaleźć na stronie internetowej Kennetha.


Adres rejestrowy Focus Nordic Poland ul. Wiertnicza 165 02-952 Warszawa Adres korespondencyjny Focus Nordic Poland Al. Jerozolimskie 178 02-486 Warszawa KRS: 0000637937

Znajdź na mapach Google

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje o produktach, inspiracje i oferty specjalne.