Kenneth jest artystą wizualnym, fotografem i filmowcem mieszkającym w Norwegii, który pasjonuje się też muzyką, koncertami i uwielbia fotografować trasy koncertowe. Fotografował wiele najsłynniejszych zespołów rockowych, w tym Kiss, AC/DC, Green Day i Black Sabbath. Kenneth robi zdjęcia również dla największej norweskiej radiostacji rockowej — Radio Rock.
W 2019 roku przeszedłem z lustrzanki na bezlusterkowca. Wtedy poczułem się bezpiecznie, by coś zmienić i zrobić krok w przyszłość. Wybór „broni” padł na Sony i model A7III. Jako osoba strzelająca hybrydowo zarówno na zdjęciach, jak i na wideo, bezlusterkowiec jest moim zdaniem bardzo mało wymagający.
A ponieważ jestem ambasadorem Focus Nordic, mam dostęp do wszystkich fantastycznych obiektywów w ich ofercie. Pierwszym z nich był niesamowity obiektyw 28-75 mm F/2.8. Ten obiektyw towarzyszył mi w 99% wszystkich prac, które wykonywałem od czasu zmiany aparatu. Teraz zmieniłem go na nową wersję 28-75 mm F/2.8 G2, która jest jeszcze lepsza i ostrzejsza. AF działa jak zaczarowany przy moim sposobie fotografowania.
Większość ludzi zna mnie z fotografii koncertowej, ale ja robię o wiele więcej. Robię też wiele zdjęć z imprez, ślubów i prac studyjnych. Powyższe zdjęcie ślubne zostało zrobione obiektywem 28-75 mm.
Obiektyw 28-75 mm jest bardzo uniwersalny, jeśli chodzi o wykonywanie portretów w studio. Oba powyższe zdjęcia zostały zrobione tym obiektywem. Jeśli wkraczasz w świat bezlusterkowców Sony, 28-75 jest pierwszym obiektywem, który polecam kupić.
Czasami jednak potrzeba czegoś więcej niż tylko 28-75 mm (normalny zoom), dlatego też mój 28-75 mm łączę z 70-180 mm (telezoom) i 17-28 mm (szerokokątny zoom). Jest to „zabójcze trio” obiektywów, które daje najwięcej możliwości, zarówno jeśli chodzi o zdjęcia, jak i filmy. Powyższe zdjęcie zespołu Nightwish zostało zrobione obiektywem 70-180 mm. Jeśli chcesz zobaczyć całą serię, możesz ją znaleźć tutaj.
Aparat 17-28 mm często pomaga mi w fotografii dziennikarskiej. Tutaj zdjęcie ze Studia Radio Rock. Zarówno to zdjęcie, jak i zdjęcie z koncertu poniżej zostały zrobione przy użyciu 17-28 mm F/2.8.
Nowością w aktualizacjach G2 Tamrona do Sony E, są nie tylko niestandardowe przyciski, ale także przycisk USB-C, który pozwala na dostosowanie obiektywu do swoich potrzeb. To w połączeniu z jeszcze szybszym AF i lepszą ostrością sprawia, że Tamron jest jednym z tych, na których powinni uważać fotografowie Sony. Kolejną zaletą trio 17-28, 28-75 i 70-180 jest to, że rozmiar filtrów jest taki sam. Potrzeba więc tylko jednego zestawu filtrów do wszystkich 3 obiektywów.
Jak wiadomo, w ciągu ostatnich dwóch lat świat zmagał się z pandemią, więc nie fotografowałem normalnie. Ale przyszłość zapowiada się dobrze.
Powodem, dla którego o tym wspominam, jest fakt, że obecnie w moim zestawie znajduje się również nowy Tamron 150-500 mm. Używam ekstremalnego tele na większych festiwalach, gdy musimy fotografować z poziomu stołu dźwiękowego (dość częste w przypadku większych artystów). Ale mam nadzieję, że będę miał na ten temat artykuł, gdy festiwale zaczną się latem (mam nadzieję).
Nowy, niesamowity 35-150 mm F/2-2.8 również będzie częścią mojego zestawu w przyszłości. W niedalekiej przyszłości pojawi się również obszerniejszy artykuł na ten temat. Tak więc nie przestawajcie fotografować.
Oryginalny artykuł można znaleźć na stronie internetowej Kennetha.